اتحادیه اروپا بر TikTok فشار می آورد تا از قانون خدمات دیجیتال (DSA) که به تازگی به تصویب رسیده است پیروی کند. هدف DSA بهبود تعدیل محتوا در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی است، از جمله ایجاد شفافیت در مورد چرایی حذف برخی محتواها و نحوه هدف قرار دادن تبلیغکنندگان برای کاربران.
کمیسر اروپایی تیری برتون به شو زی چو گفت که TikTok باید خیلی زودتر از مهلت 1 سپتامبر شروع به رعایت قوانین جدید کند. طبق مقررات جدید، شبکههای اجتماعی میتوانند تا 6 درصد از درآمد سالانه خود را جریمه کنند و ممکن است اوضاع به ممنوعیت فعالیت این پلتفرم در اتحادیه اروپا افزایش یابد.
برتون به Chew گفت: «با مخاطبان جوانتر، مسئولیت بیشتری به همراه دارد. سخنگوی TikTok، Caroline Greer، در توییتی اعلام کرد که این پلتفرم متعهد به پیروی از قوانین DSA، GDPR و آیین نامه عمل در مورد اطلاعات نادرست است.
تبادل خوب بین @shouchew & کمیسیونر، رئیس پلیس @ThierryBreton امروز. ما از این فرصت برای تاکید مجدد بر تعهد خود استقبال کردیم #DSA. ما همچنین تلاشهای خود را برای اطمینان از انطباق با GDPR و آییننامه عملکرد در مورد اطلاعات نادرست تشریح کردیم. ایمنی کاربران ما در درجه اول اهمیت قرار دارد https://t.co/GpUgcg6UuR
– کارولین گریر (@CarolineGreer) 19 ژانویه 2023
برتون یک پست وبلاگی با عنوان “آیا برخی از رسانه های اجتماعی یک گرگ در لباس مبدل هستند” نوشت که می توانید آن را بخوانید اینجا. از پلتفرمهایی با «ویدیوهای کوتاه با موسیقی جذاب، روال رقص و جلوههای بصری جذاب» یاد میکند. این پست به نگرانیها در مورد دادههای کاربران اتحادیه اروپا که به خارج از اتحادیه اروپا ارسال میشوند و اینکه چگونه DSA قصد دارد فضای دیجیتال امنتری برای همه کاربران اروپایی، بهویژه کاربران جوانتر ایجاد کند، میپردازد.