آخرین پیشرفت این است که توییتر در آینده نزدیک حداکثر طول یک توییت را به 4000 کاراکتر افزایش خواهد داد. با توجه به رایج بودن موضوعات توییتر، این ممکن است تغییر خوبی باشد (رشته ها خواناترین راه برای ارائه اطلاعات نیستند). با این حال، پاسخ کوتاه ایلان ماسک در مورد این تغییر نشان نمی دهد که آیا این انحصار برای مشترکین توییتر آبی خواهد بود یا خیر.
علامت تیک آبی (که برای افراد مهم است) به کاربران امکان دسترسی زودهنگام به ویژگیهای جدید، به عنوان مثال، ویدیوهای طولانیتر با وضوح 1080p را میدهد. جدول زمانی برای راه اندازی ویژگی های جدید مشخص نیست، فقط می دانیم که گزینه ویرایش توییت ها از روز اول در دسترس خواهد بود.
چیزی که ممکن است بحث برانگیز باشد این است که حسابهای دارای توییتر آبی در هنگام فهرست کردن اشارهها و نتایج جستجو در اولویت قرار میگیرند. به عبارت دیگر، اگر می خواهید محتوای شما توسط افراد بیشتری دیده شود، باید مبلغی را پرداخت کنید.
این بخشی از راه اندازی مجدد توییتر آبی است که قرار است چندین رنگ علامت چک را شامل شود. علامت تیک آبی آشنا برای حسابهایی که تحت یک فرآیند بررسی قرار گرفتهاند (که مشخصات آن مشخص نیست) ظاهر میشود. سپس علامتهای طلایی برای مشاغل و علامتهای خاکستری برای مقامات و سازمانهای دولتی وجود خواهد داشت.
توییتر در اوایل زندگی خود با محدودیت 140 کاراکتری (مصنوعی از پشتیبانی از SMS به عنوان راهی برای توزیع توییت) تعریف شد. این پنج سال پیش به 280 کاراکتر افزایش یافت و سقف حتی بالاتر خواهد رفت – احتمالاً برای یک قیمت.
مطمئناً راهی برای ترغیب مردم به خرید اشتراک 8 دلاری در ماه Blue خواهد بود. و این بدین صورت است که اگر از طریق وب سایت بروید، توییتر برای iOS به جای آن برای جبران هزینه اپل اپ استور (30 درصد) ماهانه 11 دلار از شما دریافت می کند. به هر حال، Twitter Blue یک اشتراک بدون تبلیغات نیست، در عوض کاربران آبی فقط نیمی از تبلیغات را خواهند دید.