برای آشنایی بیشتر با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی نیز میتوانید «راهنمای جامع آموزش نوشتن رپرتاژ آگهی اثرگذار» را مطالعه کنید. این رپورتاژ آگهی مربوط به شرکتی در حوزه کارتهای اعتباری است که کاربران آن بر اساس استفاده از این کارتهای اعتباری در رستورانها، امتیازاتی کسب میکنند. در طول این رپورتاژ آگهی، رستورانهایی با غذاهای با کیفیت معرفی میشوند و هدف اصلی آن را میتوان معرفی نحوه استفاده از این کارتهای اعتباری در رستوران ذکر کرد. ممکن است با مطالعه مطلب بالا قصد داشته باشید که شروع به نوشتن یک رپورتاژ آگهی کنید تا به کمک سایر روشهای دیجیتال مارکتینگ، مخاطب و به دنبال آن فروش بیشتری داشته باشید.
همراهی شما در تهیه محتوا
رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) در واقع اطلاعیهای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاعرسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانههای مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر میشود. در واقع رپورتاژ خبری نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته میشود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند. شما در رپورتاژ آگهی مخاطبانتان را در یک مسیر مشخص همراهی میکنید تا به سمتی که میخواهید هدایت شوند و اتفاقی که میخواهید رقم بخورد.
- حتماً شما هم این جمله معروف را شنیدهاید که یک تصویر بیشتر از هزاران کلمه سخن میگوید.
- رپورتاژ آگهی یکی از زیرمجموعههای مهم در بحث روابط عمومی است و اهمیت بسیار بالای آن باعث میشود تا خیلیها تصور کنند همه کار روابط عمومی انتشار رپورتاژ آگهی است.
- در آخر میتوان گفت که از رپورتاژ آگهی با هدف بهبود روابط عمومی آنلاین نیز میتوان استفاده کرد.
بعضی رسانهها ممکن است این امکان را در اختیار شما قرار دهند که در ازاء دریافت مبلغ مشخصی، خودشان برای شما عکس انتخاب کرده یا کارهای گرافیکی را انجام دهند. با انتخاب یک عنوان خوب یا بد، شانس خوانده شدن مقالهی شما میتواند چند برابر افزایش یا کاهش پیدا کند. بدانید او چه ویژگیهایی دارد، تحصیلاتش چیست، در کدام طبقهی اجتماعی قرار دارد، دغدغههای اصلی او چیست و چه چیزهایی برایش مهم است. میدانید که سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو را به دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم میکنند.
رپورتاژ اگهی چیست و نمونههایی را برای مثال بیاورید ؟
در صفحه نمونه رپورتاژ آگهی میتوانید با ایدههایی کارآمد از رپورتاژ موفق آشنا شوید. بعضی سایتها، لینکهای درون رپورتاژ آگهی را به صورت فالو و بعضی به صورت نوفالو قرار میدهند. لینکهای نوفالو را موتورهای جستوجو به شکل تبلیغات دیده و اعتبار سایت منتشرکننده به لینک نوفالو نمیرسد. بهتر است سایتهایی انتخاب شود که لینکها را به صورت فالو قرار میدهند. در این رپورتاژ خبری، عنوان هیچ توجهی را جلب نمیکند و خرید رپورتاژ (بیانیه کامل) داستانی روایت نمیشود.
اما به هر حال، در دیجیتال مارکتینگ ایران، این اصطلاح با نام رپورتاژ آگهی معروف شده است که در این مقاله نیز از همین کلمه استفاده میشود. به طور مثال، رپورتاژ آگهی در تصویر زیر یک کوییز را با نام «چند درصد ذهن شما به تنقلات اختصاص دارد» شامل میشود. این مطلب در نهایت، ۱۶۰۰۰ هزار بار به اشتراک گذاشته شد و ۵۸۰۰۰ لایک دریافت کرد ضمن اینکه بیش از ۱۹۰۰۰ بار دیده شد. در این رپورتاژ اگهی، بعد از اینکه اطلاعاتی در رابطه با تنقلات به مخاطب داده شد، به کمک یک لینک داخلی (لینک آبیرنگ)، او را از محصولات خود آگاه میکند.
در حقیقت، هر رسانه، لحن و بازار هدف مخصوص به خود را شامل میشود و اهمیت هماهنگی محتوا با محل انتشار نیز در همین نکات برای نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی خلاصه میشود. برای پیدا کردن رسانه مورد نظر باید نسخههای قبلی و مقالات آنها را مطالعه و لحن و نحوه نوشتار آنها را بررسی کنید. این کار علاوه بر اینکه سبب میشود رپورتاژ آگهی شما با سایر مطالب مجله همخوانی داشته باشد، احتمال قبول انتشار آن توسط نشریه را نیز بیشتر میکند. انجام تحقیقات به طور معمول به عنوان یکی از کمارزشترین مراحل در نظر گرفته میشود. در نتیجه، باید از پلتفرمی کمک گرفت که تمامی موارد گفته شده در بالا را رعایت کند و همچنین، هزینههای زیادی را نیز به کسب و کار تحمیل نکند. در این خصوص میتوان «نشریلا» را به عنوان یک پلتفرم عالی در این حوزه معرفی کرد چراکه از طریق، متنهایی با زبان تخصصی هر رسانه تهیه و تنظیم خواهند شد.
یک کلمه کلیدی به عنوان کلمه کلیدی اصلی در نظر گرفته میشود که باید تناسب آن در طول متن رعایت شود. به طور مثال، اگر شما یک رپورتاژ آگهی ۹۰۰ کلمهای مینویسید تعداد کلمات کلیدی دوم و سوم باید حداقل ۵ بار باشد. به این موضوع توجه داشته باشید که کلمات کلیدی دوم و سوم نباید تکرارشان بیشتر از یک درصد باشد. رعایت این قوانین باعث میشود شما یک محتوای سئو شده تولید کنید و موتورهای جستجو محتوای شما را شناسایی میکنند. یکی از مهمترین مواردی که در تولید محتوای رپورتاژ آگهی به آن توجه میشود محتوای جذاب است.
نمونهای کوتاه از آغاز یک رپورتاژ آگهی را میتوان به صورت زیر درنظر گرفت. فرض کنید که میخواهیم نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی برای دستگاه زمینشوی را بررسی کنیم. آنچه که در تبلیغات اهمیت دارد، تحلیل دادههای حاصل از اجرای یک کمپین تبلیغاتی است و ابزار تحلیلی گوگل یعنی گوگل آنالیتیکس اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار میدهد. البته در برخی موارد نمیتوان به طور مستقیم از این دادهها بهره گرفت اما دانستن نحوه عملکرد آنها میتواند روش مناسبی برای رصد اثربخشی رپورتاژ اگهی به شمار رود. به همین دلیل، در ادامه برخی از پارامترهای مورد استفاده در تبلیغات گوگل را بررسی خواهیم کرد.
۱۲ نمونه رپورتاژ آگهی معجزهساز +(۱۲ راز و تکنیک آموزشی💎)
رپورتاژ آگهی چیست ؟ تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو سایت خرید رپورتاژ آگهی ارزان-خرید رپورتاژ آگهی گلدلینک