سامسونگ از مدل Gauss2 AI با گزینه روی دستگاه رونمایی کرد

سال گذشته در همین زمان، سامسونگ مدل Gauss را معرفی کرد، مدل هوش مصنوعی مولد خود. در طی کنفرانس اخیر توسعه دهندگان سامسونگ، این شرکت جانشین خود به نام Gauss2 را معرفی کرد که عملکرد و کارایی بهتری را ارائه می دهد.

سامسونگ واقعاً معتقد است که هوش مصنوعی می تواند بهره وری را بهبود بخشد و از هوش مصنوعی Gauss در داخل استفاده کرده است. این در “code.i”، یک ابزار داخلی برای توسعه دهندگان در بخش Device eXperience (DX) استفاده می شود. استفاده از code.i با سرعتی سریع در حال رشد است و اکنون 60 درصد از توسعه دهندگان DX از آن استفاده می کنند.


code.i در حال اجرا است
code.i در حال اجرا است
code.i در حال اجرا است

code.i در حال اجرا است

Gauss همچنین در مراکز تماس سامسونگ که تماس‌ها را خلاصه و دسته‌بندی می‌کند، مستقر شده است. برنامه دیگر Samsung Gauss Portal است، یک هوش مصنوعی مکالمه ای که به کارمندان بخش DX کمک می کند. سامسونگ در مورد هوش مصنوعی مطمئناً آنچه را که موعظه می کند، عمل می کند.

بنابراین، Gauss2 چیست و چگونه از مدل قدیمی (و سایر مدل‌های هوش مصنوعی) بهتر است؟ در واقع سه مدل وجود دارد: Compact، Balanced و Supreme.

Compact کوچکترین مدل است و برای اجرا بر روی دستگاه بهینه شده است. Balanced بزرگتر است و در وظایف بهتر عمل می کند، اما تعادلی بین عملکرد، سرعت تولید و کارایی است (از این رو نام آن است). Supreme بر روی Balanced ساخته شده است و از رویکرد ترکیبی از متخصصان استفاده می کند – به جای داشتن یک مدل واحد، چندین مدل استفاده می شود که هر کدام بر روی انواع مختلفی از مشکلات تمرکز می کنند.

بخوان:   Dimensity 9200+ امتیاز Geekbench بالاتری نسبت به SD8 Gen 2 دارد

سه مدل Gauss2 وجود دارد: Compact، Balanced و Top
سه مدل Gauss2 وجود دارد: Compact، Balanced و Top

بسته به مدل مورد استفاده، Gauss2 از 9 تا 14 زبان انسانی و چندین زبان برنامه نویسی پشتیبانی می کند. سامسونگ می گوید Balanced و Super با سایر مدل های هوش مصنوعی در وظایف به زبان انگلیسی و کره ای مطابقت دارند یا بهتر عمل می کنند. حتی بهتر از آن، «سرعت پردازش ساعتی 1.5 تا 3 برابر سریع‌تر است»، هزینه‌ها و زمان انتظار برای خدمات ارائه‌شده توسط مدل هوش مصنوعی را کاهش می‌دهد.

سامسونگ به اجرای طرح “AI برای همه” خود ادامه می دهد و می گوید که “به گسترش خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی در تمام خطوط تولید ادامه می دهد تا کاربران بتوانند با ادغام فناوری نمودار دانش با هوش مصنوعی، زندگی روزمره لذت بخشی را تجربه کنند انتظار دارد خدمات سفارشی سازی پیشرفته بیشتری را ارائه دهد.

منبع

منبع

تحریریه مجله موبایل شیائومی