سامسونگ به مشتریان آسیب دیده از نقض امنیتی ماه جولای اطلاع می دهد
این ایمیل مشتریان را به صفحه فرود مرکز پاسخگویی امنیتی سامسونگ، که شامل اطلاعات تماس با دفاتر اعتباری بزرگ ایالات متحده است، ارجاع می دهد. اگرچه به ظاهر شماره کارت اعتباری یا تامین اجتماعی تحت تأثیر قرار نگرفته است، مشتریان باید به نظارت بر گزارش های اعتباری خود برای هرگونه فعالیت غیرعادی ادامه دهند.
روز جمعه، سامسونگ یک اعلان از طریق ایمیل برای کاربران خود در ایالات متحده ارسال کرد (من شخصاً یک اخطار دریافت کردم). ایمیل از طرف سامسونگ ایالات متحده آمریکا با موضوع: “یک اطلاعیه مهم در مورد اطلاعات مشتری” دریافت شد.
در اواخر ژوئیه 2022، یک شخص غیرمجاز اطلاعاتی را از برخی از سیستم های ایالات متحده سامسونگ به دست آورد. در تاریخ 4 آگوست یا حوالی آن، از طریق تحقیقات در حال انجام خود به این نتیجه رسیدیم که اطلاعات شخصی برخی از مشتریان تحت تأثیر قرار گرفته است.
طبق این ایمیل، نقض زمانی در جولای 2022 اتفاق افتاد. سامسونگ در 4 آگوست (تقریبا یک ماه بعد) مشخص کرد که دادهها تحت تأثیر قرار گرفته است، اما این مدت طولانی منتظر ماند تا به مشتریان اطلاع دهد. شاید سامسونگ می خواست قبل از اطلاع رسانی به کاربران مطمئن شود که از چه نوع داده هایی در خطر است. سامسونگ با شفاف سازی اینکه چه نوع داده هایی ممکن است تحت تأثیر قرار گرفته باشند، ادامه می دهد.
ما اقداماتی را برای ایمن سازی سیستمهای آسیبدیده انجام دادهایم، و یک شرکت پیشرو در زمینه امنیت سایبری خارجی را درگیر کردهایم و در حال هماهنگی با مجریان قانون هستیم. ما میخواهیم به مشتریان خود اطمینان دهیم که این مشکل بر شمارههای تامین اجتماعی یا شماره کارت اعتباری و نقدی تأثیری نداشته است، اما در برخی موارد ممکن است بر اطلاعاتی مانند نام، اطلاعات تماس و اطلاعات جمعیتی، تاریخ تولد و اطلاعات ثبت محصول تأثیر بگذارد. اطلاعاتی که برای هر مشتری مرتبط تحت تاثیر قرار می گیرد ممکن است متفاوت باشد.
این اخطار برای دارندگان حساب سامسونگ مستقر در ایالات متحده اعمال می شود زیرا سیستم های ایالات متحده سیستم هایی بودند که به طور غیرمجاز به آنها دسترسی پیدا کردند.