با این حال، رهبر گروه نمایشگر سامسونگ، کیم مین وو، گفت که این شرکت در حال توسعه فناوری نسل بعدی برای نمایشگرهای AR است که مبتنی بر MicroLED خواهد بود. الک. به طور خاص، این فناوری MicroLED روی سیلیکون نامیده میشود (کوتاه شده به “LEDoS”). نمایشگرهای فعلی معمولاً بر روی یک بستر شیشه ای ساخته می شوند تا سیلیکون.
متا در حال کار بر روی نمونه اولیه هدست است و در تلاش است تا روشنایی را تا 10000 نیت افزایش دهد، همان چیزی که برای ارائه صحنه های واقعی در فضای باز لازم است. که 5 تا 10 برابر روشن تر از بهترین نمایشگرهای گوشی های هوشمند موجود در بازار است. جدیدترین Meta Quest Pro از LCD با کم نور موضعی (500 LED برای هر نور پس زمینه)، دوباره برای دستیابی به روشنایی بالاتر استفاده می کند.
نمایشگرهای OLED به دلیل زمان پاسخگویی سریع و سیاهی عمیق، سالها است که در هدستهای واقعیت مجازی استفاده میشوند. Oculus Rift CV1 از نمایشگرهای OLED ساخت سامسونگ استفاده میکرد، همانطور که برخی از مدلهای بعدی، Gear VR خود سامسونگ از OLED (بخشی از تلفن گلکسی که انرژی آن هدستها را تامین میکرد) و همچنین هدستهای اختصاصی Odyssey VR استفاده میکرد.
تفاوت بین AR (واقعیت افزوده) و واقعیت مجازی (واقعیت مجازی) در این است که AR به نمایشگرهای روشن تری نیاز دارد زیرا با نور محیط رقابت می کنند – اشیاء مجازی را در دنیای واقعی ادغام می کند و برای انجام آن به خوبی باید با روشنایی آن مطابقت داشته باشد. نور در اطراف کاربر نمایشگرهای VR شما را از دنیا دور میکنند، بنابراین روشنایی کمتر میتواند این کار را انجام دهد.