بر اساس تحقیقات جدید بازار، سامسونگ در سه ماهه چهارم سال 2022 20 درصد از بازار گوشی های هوشمند در هند را به خود اختصاص داد، در حالی که شیائومی با سهم 18 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. تحلیلگران معتقدند که این بیشتر به دلیل “حق بیمه” بازار در کشور است. هندیها اکنون درآمد قابل تصرف بیشتری دارند و به گوشیهای گرانتر چشم دوختهاند.
این دلیل اصلی پیشی گرفتن سامسونگ از شیائومی است، زیرا شیائومی بر روی دستگاههای سازگار با بودجه تمرکز میکند، در حالی که سامسونگ روی مدلهای میانرده تا رده بالا شرطبندی میکند. به عنوان مثال، در سال 2022، غول فناوری کره ای 16 گوشی پریمیوم را ارائه کرد در حالی که شیائومی تنها 6 گوشی داشت. سبد اقتصادی مناسب آنها به ترتیب 7 و 39 بود و اکثر گوشی های هوشمند ارزان قیمت شیائومی موجود نبودند.
شایان ذکر است، تحلیلگران پیشبینی میکنند که اپل در ماهها و سالهای آینده رو به افزایش خواهد بود زیرا این شرکت تنها بر روی گوشیهای هوشمند پریمیوم تمرکز میکند، که با افزایش استاندارد زندگی هند، تقاضای فزایندهای را شاهد خواهد بود.
دو سال پیش، بخش زیر 120 دلار در هند 41 درصد از کل فروش گوشی های هوشمند را به خود اختصاص می داد، در حالی که اکنون این سهم به 26 درصد کاهش یافته است. در مقابل، بخش پریمیوم (بالای 360 دلار) شاهد رشد دو برابری 11 درصدی است.