به طور کلی، محموله ها در هند در سه ماهه سوم 2022 نسبت به سه ماهه سال قبل 6 درصد کاهش یافت، که Canalys حدس می زند که به دلیل تقاضای ضعیف برای دستگاه های ارزان قیمت اتفاق افتاده است. مجموع محموله ها 44.6 میلیون دستگاه بوده است که نسبت به 47.5 میلیون در سه ماهه سوم 2021 کاهش یافته است.
شیائومی و ریلمی از نظر محموله بدترین وضعیت را داشتند و هر دو 18 درصد فروش کمتری نسبت به سه ماهه سال قبل داشتند.
تنها استثنای این روند Oppo است که از 6.2 میلیون دستگاه فروخته شده و 13 درصد از سهم بازار در سه ماهه سوم 2021 به 7.1 میلیون دستگاه فروخته شده و سهم بازار 16 درصد در سه ماهه سوم 2022 رسیده است. این یک رشد سالم 14 درصدی است. رتبه دوم سامسونگ و مقام سوم ویوو کمترین افت را از نظر سهم بازار داشتند، هر کدام 1 درصد، اگرچه کاهش واقعی حجم محموله به ترتیب 11 و 9 درصد بود.
چند روز پیش، Canalys گزارش خود را در مورد فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری (ژوئیه تا سپتامبر) منتشر کرد و امروز با ارزیابی مشابهی که این بار بر بازار گوشی های هوشمند هند متمرکز است، بازگشته است.
شیائومی با فروش 9.2 میلیون دستگاه و 21 درصد سهم بازار همچنان پیشتاز بازار است، اگرچه هر دوی این اعداد نسبت به سه ماهه سوم سال 2022 که 11.2 میلیون دستگاه به فروش رساند و 24 درصد از بازار را در اختیار داشت، کاهش یافته است. در واقع، چهار برند از پنج برند برتر، هم محمولهها و هم سهم بازارشان در مقایسه با یک سال گذشته کاهش یافته است.
سانیام چاوراسیا، تحلیلگر Canalys، چنین اظهار داشت:
سهم دستگاه های ورودی در سال جاری کاهش یافت، در حالی که بخش متوسط به بالا به لطف تبلیغات تهاجمی عملکرد نسبتاً خوبی داشت. OnePlus OPPO و iQOO vivo دو برندی بودند که باعث رشد میان رده در کانال تجارت الکترونیک در این دوره شدند. گوشیهای هوشمند رده فوقالعاده، بهویژه پرچمداران نسل قدیمیتر، در میان کاهش قیمتها، شتاب شدید تقاضا را تجربه کردند. سامسونگ برای نسل قدیمی گلکسی زد فولد 3 و آخرین سری گلکسی اس 22 در کانالهای آنلاین و آفلاین تخفیفهای عمیقی ارائه کرد. به طور مشابه، تقاضا برای آیفون 13 با تخفیف تهاجمی از آخرین آیفون 14 که ارزش پیشنهادی آن بسیار شبیه به قبلی است، پیشی گرفت.