متا رقیب اصلی اپل در بازار واقعیت مجازی است و پیشنهاد برتر خود یعنی Quest 3 را تنها چند روز قبل از اینکه اپل Vision Pro را کنار بگذارد، عرضه کرد.
بنابراین، شنیدن نظر موسس و مدیر عامل متا، مارک زاکربرگ، درباره هدست واقعیت مجازی افتتاحیه اپل، جالب است.
زاکربرگ طی جلسه ای با کارمندان متا، ویژن پرو را به تفصیل بیان کرد. او گفت که اپل «راهحلهای جادویی» برای محدودیتهای فیزیک که تیمهای متا تاکنون کاوش نکردهاند، پیدا نکرده است.
شاید مهمتر از همه، زاکربرگ در مورد “تفاوت در ارزش ها و چشم انداز” بین متا و اپل در مورد هدست آنها صحبت می کند. او می افزاید که دیدگاه متا “اساساً اجتماعی” است و “این در مورد افراد است که به روش های جدید تعامل می کنند و به روش های جدید احساس نزدیکی می کنند”. او ادامه میدهد که رویکرد اپل، در مقابل، «فردی را نشان میدهد که خودش روی کاناپه نشسته است». او در پایان گفت که ویژن پرو اپل می تواند “چشم انداز آینده محاسبات” باشد، “اما این چیزی نیست که من می خواهم”.
او به استفاده اپل از نمایشگرهای با وضوح بالاتر اشاره میکند، اما اضافه میکند که برای تامین انرژی، باتری و سیم وصل شده برای استفاده از آن به انرژی بیشتری نیاز دارد و این واقعیت که قیمت آن هفت برابر بیشتر از Quest 3 است.