در نهایت به نظر میرسد که از نظر تعداد کل برای اپل یک شستشو باشد، اما این تغییر به سمت مدلهای بالاتر منجر به میانگین قیمت فروش بالاتر (ASP) میشود. به طور کلی، آیفون 14 و آیفون 14 پلاس 45 درصد از محموله های سری آیفون 14 را تشکیل می دهند.
سری آیفون 14 هنوز به درستی به فروش نرسیده است – اکنون پیشسفارشها را میپذیرد، اولین فروشها قرار است از جمعه (16 سپتامبر) آغاز شود. پلاس اواخر (ماه آینده) به فروش می رسد، اما تا کنون اوضاع برای آیفون 14 پلاس خوب به نظر نمی رسد.
توجه داشته باشید که این داده ها بر اساس زمان انتظار برای مدل های جدید آیفون 14 در چندین بازار بزرگ تخمین زده می شود – شش هفته برای Pro Max، پنج هفته برای Pro، در حالی که دو مورد دیگر در روز عرضه در انبار خواهند بود. چند هفته پیش Kuo گزارش مشابهی را بر اساس پیشسفارشهای آفلاین در چین منتشر کرد. در آنجا دو مدل پرو 85 درصد از پیشسفارشها را تشکیل میدهند و پلاس کمتر از 5 درصد.
اگر تقاضای ضعیف برای دو مدل وانیلی حفظ شود، انتظار میرود اپل در هفتههای آینده اهداف حمل و نقل را برای آنها کاهش دهد. اینکه آیا این هدف را برای دو مدل Pro افزایش می دهد یا نه، بستگی به مدت زمان هجوم پیش سفارش برای آنها دارد.
در مورد جوانب مثبت، کو می نویسد: بدون شک، نتیجه پیشسفارش مدلهای پرو بار دیگر ثابت میکند که اپل همچنان مشتریان وفادار و ثابتقدم زیادی در میان اقتصاد رو به وخامت دارد، اما این بدان معنا نیست که اپل سفارشهای مدلهای Pro را یکباره افزایش خواهد داد.»
مینگ چی کو، تحلیلگر TF Securities، گزارش اولیه ای را در مورد پیش فروش آخرین نسل آیفون اپل منتشر کرده است. تقاضا برای آیفون 14 پرو مکس در سال گذشته از 13 پرو مکس فراتر رفته است، بنابراین رتبه “خوب، آیفون 14 پرو یک رتبه خنثی (یعنی همان تقاضای 13 پرو) را گرفت و دو مدل دیگر “بد” را دریافت کردند. ” رتبه بندی
جالب اینجاست که بر اساس دادههای کو، تقاضا برای مدل جدید پلاس ضعیفتر از آیفون 13 مینی در سال گذشته است – میدانید، مینی که به دلیل تقاضای ضعیف از بین رفت (پلاس نیز بدتر از آیفون SE امسال است. ، ظاهرا).