نقطه مقابل: کسب و کار حسگر دوربین گوشی های هوشمند سونی به لطف ارتقای آیفون در حال افزایش است


بازار گوشی‌های هوشمند در سال 2022 کاهش یافت که بر تامین‌کنندگان حسگرهای تصویر تأثیر گذاشت. هر چند برخی از آنها بهتر از دیگران عمل کردند – سونی تنها تامین کننده ای بود که شاهد رشد سالانه درآمد خود بود.

و این بیشتر به لطف اپل بود که دوربین های سری آیفون 14 را ارتقا داد. دو مدل پرو سنسورهای جدید 48 مگاپیکسلی را در دوربین های اصلی و سنسورهای 12 مگاپیکسلی بزرگتر را در دوربین های فوق عریض ارائه کردند. دوربین سلفی در هر چهار مدل با فوکوس خودکار نیز ارتقا یافته است. اپل به طور انحصاری از سنسورهای سونی استفاده می کند، در زیر می توانید تفکیک آن را بر اساس نوع دوربین مشاهده کنید:.

حسگرهای سونی در دو نسل آخر آیفون های اپل
سنسورهای سونی در دو نسل گذشته آیفون (منبع: سرویس تحلیل Counterpoint BoM)

با جمع کردن همه اینها، سونی در نیمه دوم سال 2022، 6 دلار اضافی برای هر دستگاه به دست آورد که در مجموع حدود 300 میلیون دلار بود. 2021.

سامسونگ LSI برای خودش خوب عمل کرد، حتی اگر سهم درآمدش با 1 درصد کاهش به 29 درصد رسید. این شرکت از مزایای حسگرهای با وضوح بالا و اندازه پیکسل کوچک (پیکسل های زیر 0.7 میکرومتر) بهره برد.

سنسورهای 50 مگاپیکسلی مقرون به صرفه بسیار محبوب بودند و سامسونگ حدود 200 میلیون از آن‌ها را در سال 2022 عرضه کرد. این سنسورها در دوربین‌های اصلی تلفن‌های پایین‌رده و در دوربین‌های سلفی دستگاه‌های برتر استفاده می‌شوند. این شرکت همچنان بر بازار سنسورهای 100+ مگاپیکسلی تسلط دارد و از زمانی که اولین سنسور را عرضه کرد، حدود 150 میلیون دستگاه فروخته است.

نقطه مقابل: کسب و کار حسگر دوربین گوشی های هوشمند سونی به لطف ارتقای آیفون در حال افزایش است

سال گذشته بازار حسگرهای تصویر گوشی های هوشمند در مقایسه با سال 2021 6 درصد کاهش یافت، اما کل درآمد آن بالای 13 میلیارد دلار باقی ماند. سونی و سامسونگ در مجموع 83 درصد سهم اصلی را از آن خود کردند.

منبع



منبع