از نظر گوگل، اعتبار بک لینکی که در میان یک محتوا یا همان بدنه وب سایت باشد، بیشتر از بقیه بخش هاست است. ایجاد پست مهمان در سایتهایی که اجازه نوشتن مطلب را میدهند می تواند به گرفتن بک لینک و بهبود رتبه شما کمک کند. به طور کلی میتوان گفت بک لینک طبیعی لینکی است که خود به صورت طبیعی ایجاد شده باشد و باعث بهبود جایگاه شما در نتایج موتورهای جستجو شود. به زبان ساده، هنگامیکه یک وبسایت به یک وبسایت دیگر لینک میدهد، یک بک لینک ساخته شده است. به بک لینک، inbound link یا «لینک ورودی» هم گفته میشود، زیرا باعث میشود که مردم «وارد» سایت ما شوند.
لینک بیلدینگ در سئو داخلی و خارجی
با توجه به اهمیت این موضوع مواردی را بیان می کنیم که به کمک آن بتوانید این دو را از هم تشخیص دهید. لینک سازی داخلی به لینکهایی اطلاق میشود که کاربر را به صفحه دیگری در همان دامنه هدایت کند. استفاده از لینکهای داخلی باعث می شود محتوای مربوطه در سراسر سایت شما متصل شود و کاربران را قادر میسازد صفحات وب سایت شما را بهتر مرور کنند. چگونگی ساخت بک لینک برای هر وبسایت بستگی به عوامل مختلفی دارد. هرچه تعداد بکلینکهای یک وبسایت بیشتر میشود و رقابت آن در نتایج گوگل بیشتر باشد، ساخت بک لینک حساسیت و دفت بیشتری میطلبد. وقتی به روشهای گرفتن بک لینک فکر میکنید ممکن است تاکتیکهای بسیار پیچیده و سخت به نظرتان برسد.
چگونه بک لینک بگیریم؟ بهترین روشهای ساخت بک لینک رایگان-بک لینک گلدلینک
لینکمهای کلاهسفید سبب بهبود رتبه سایت از طریق افزایش ترافیک ارگانیک میشوند. نقطه مقابل این روشها، لینکسازی کلاهسیاه است که در آن، لینکسازی به صورت اسپم صورت میگیرد به گونهای که هیچ ارزشی را برای مخاطب فراهم نمیکند و هدف آن صرفا افزایش ترافیک است. چنین روشی (بک لینک کلاه سیاه) در نهایت تاثیر نامناسبی بر سئو سایت خواهد داشت. بک لینک فالو یا همان «DoFollow Links» نوعی بک لینک سایت است که در الگوریتم «PageRank» مورد توجه قرار میگیرد به این معنی که چنین بک لینکی به بهبود رتبه سایت کمک میکند. اینکه فقط بکلینک داشته باشید، راه مناسبی برای بهبود رتبه سایت به شمار نمیآید. برای کسب رتبه در صفحه نتایج موتورهای جستجو باید بکلینکهایی با کیفیت داشته باشید.
- این وب سایت ها معمولا مواردی بودند که به هیچ عنوان آپدیت نشده و کاملا به حال خود رها شده بودند.
- گوگل سرچ کنسول ابزاری رایگان برای کسب اطلاعات درباره عملکرد کلی یک سایت و ترافیک ارگانیک آن است.
- خرید بک لینک تمام صفحات می تواند تیر آخر شما در سئوی وبسایت قلمداد شود.
- با این حال، مطالعات نشان داده است که ارتباط بین متن لینک و رتبهی سایت دریافتکننده لینک آنچنان قوی نیست.
- شما با تحلیل رقبا توسط این ابزارها میتوانید استراتژیهای آنها در سئو و لینکهایی که آنها برای سایت خود گرفتهاند را پیدا کنید و شما هم با استفاده از اصول لینک سازی آنها به رتبههای بالاتر گوگل برسید.
- یا مثلا وقتی تامین کننده ای خودش سایت داره و از ما میخواد براش در سایتمون جنسش رو بفروش میشه در اغلب مواقع اطمینان داشت اعتبار سایتش از سایت ما کمتره و گرفتن بک لینک ازش به درد خاصی نمی خوره.
بعد از یافتن چنین سایت هایی به آنها پیشنهاد قرار دادن پست مهمان را ارائه می دهیم. همانطور که گفته شد اغلب مالکان سایت ها برای تولید محتوا برای سایت های خود دچار مشکل هستند. بنابراین در چانه زنی برای پذیرش پست مهمان میتوانیم با تکیه بر افزایش رتبه سایت و صفحات سایت در گوگل معامله را به نفع خود سوق دهیم. با توجه به اینکه سایت پذیرنده پست مهمان در صورتی که خود بخواهد برای سایتش محتوای مفید تهیه کنید ناچار به هزینه ای حداقل نزدیک یک میلیون تومان در ماه است. به راحتی میتوان پذیرنده پست مهمان را برای پرداخت هزینه بابت درج پست مهمان قانع کرد.
بک لینک قوی و ضعیف چه تفاوتی دارد؟
یکی از فاکتورهای تشخیص محبوبیت و اعتبار صفحات توسط گوگل نقشه لینک های کل دنیای راهنمایی در مورد بک لینک (https://goldlink.ir/what-is-backlink/) عظیم وب است. هرچه وبسایتی لینک های بیشتری داشته باشد و کاربران بیشتری از طریق پخش لینک ها به سایت آنها وارد شوند گوگل متوجه اهمیت و اعتبار آن صفحه می گردد. اما احتمالا شما هم بک لینک را به معنای دیگری بشناسید، لینک های تکرار شده در تمام صفحات یک سایت که معمولا در کادری تحت عنوان “تبلیغات متنی”، “لینک های مفید” یا “بک لینک” منتشر می شوند. این لینک ها در تمام صفحات سایت تکرار می شوند و می توان گفت ارزش و اعتبار بسیار زیادی به همراه می آورند. از آنجایی که گوگل لینک های خارجی را به عنوان امتیاز محبوبیت برای یک وب سایت یا صفحه وب می بیند، ارتباط قوی بین سایت هایی با بک لینک های (کیفی) زیاد و رتبه های بالاتر وجود دارد.