کمیسیون اروپا جریمه هنگفتی را برای متا به دلیل پیوند دادن به فیس‌بوک و مارکت‌پلاس صادر کرد

کمیسیون اروپا بار دیگر موضع خود را اتخاذ کرده و جریمه هنگفت دیگری را برای غول فناوری آمریکا صادر کرد. این بار مرده است و جریمه آن 797.72 میلیون یورو (حدود 843.1 میلیون دلار) است.

این به این دلیل است که متا اساساً بازار را به گلوی هر کاربر فیس‌بوک می‌اندازد، خواه ناخواه. کمیسیون اروپا می گوید که این به منزله تحمیل شرایط تجاری ناعادلانه به سایر ارائه دهندگان طبقه بندی آنلاین است.

کمیسیون اروپا جریمه هنگفتی را برای متا به دلیل پیوند دادن به فیس‌بوک و مارکت‌پلاس صادر کرد

اساساً، تنها تبلیغات طبقه‌بندی‌شده‌ای که احتمالاً در فیس‌بوک مشاهده می‌کنید، از متا از طریق مارکت‌پلاس هستند، و این امر هر رقبای بالقوه‌ای را به دلیل نحوه پیوند آنها با فیس‌بوک حذف می‌کند. اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد. کمیسیون اروپا همچنین می‌گوید متا به‌طور یکجانبه شرایط تجاری ناعادلانه‌ای را بر سایر ارائه‌دهندگان طبقه‌بندی‌شده که در پلتفرم‌های آن تبلیغ می‌کنند، تحمیل می‌کند و به Meta اجازه می‌دهد از داده‌های مربوط به تبلیغات ایجاد شده توسط سایر تبلیغ‌کنندگان «تنها به نفع بازار فیس‌بوک» استفاده کند.

تحقیقات کمیسیون اروپا نشان داد که متا در بازار شبکه های اجتماعی شخصی و همچنین در بازارهای ملی برای تبلیغات آنلاین در رسانه های اجتماعی “مسلط” است، به همین دلیل رفتار آن مورد بررسی قرار گرفت.

سطح جریمه در رابطه با “مدت و شدت تخلف و همچنین حجم فروش فیس بوک مارکت که تخلفات مربوط به آن است” تعیین شد. جدای از جریمه، متا اکنون نیز موظف است “به طور موثر رفتار را خاتمه دهد و از تکرار تخلف یا اتخاذ روش هایی با هدف یا اثر مشابه در آینده خودداری کند.”

کمیسیون اروپا جریمه هنگفتی را برای متا برای پیوند دادن به فیس بوک و مارکت در نظر گرفت

جای تعجب نیست که متا خوشحال نیست و قول داده است که برای “ترویج نتایج بهتر برای مصرف کنندگان اروپایی” به این تصمیم اعتراض خواهد کرد، زیرا “بازار را در پاسخ به تقاضای مصرف کننده ساخته است.” این شرکت می گوید تصمیم کمیسیون اروپا “واقعیت های بازار را نادیده می گیرد” و “تنها برای محافظت از بازارهای موجود در برابر رقابت خواهد بود.”

بخوان:   لیست ویژگی های MIUI 14: زبان طراحی جدید به زودی ارائه می شود

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین و شاید قانع‌کننده‌ترین استدلال متا این باشد که «کاربران فیس‌بوک می‌توانند انتخاب کنند که آیا می‌خواهند با بازار تعامل داشته باشند یا نه، و بسیاری از آنها این کار را نمی‌کنند». میتا می‌گوید: «حقیقت این است که مردم از بازار فیسبوک به این دلیل استفاده می‌کنند که می‌خواهند، نه به این دلیل که مجبورند.

متا همچنین می‌گوید از داده‌های تبلیغاتی رقبا برای رقابت با آنها با Marketplace استفاده نمی‌کند، زیرا سیستم‌ها و کنترل‌هایی را برای اطمینان از این امر ساخته است.

منبع 1 | منبع 2

منبع

تحریریه مجله موبایل شیائومی