Corning انواع مختلفی از شیشه های سخت را تولید می کند که معروف ترین آنها گوریلا گلس است – و این محصول است که ممکن است این شرکت را به چشم کمیسیون اروپا کشانده باشد.
کمیسیون نگران است که Corning از موقعیت غالب خود به عنوان تامین کننده شیشه برای گوشی های هوشمند، تبلت ها و ساعت های هوشمند برای کاهش رقابت در این زمینه استفاده می کند.
به طور خاص، کمیته نگران سه چیز است. اولین مورد این است که سازندگان گوشی های هوشمند را ملزم به خرید تمام یا بیشتر شیشه های خود از Corning کنند. اگر این کار را انجام دهند، کورنینگ به آنها تخفیف ارائه می دهد. در نهایت، انتظار میرود که سازندگان به کورنینگ بگویند که آیا رقیب پیشنهاد بهتری ارائه میکند و به کورنینگ این فرصت را بدهند تا با آن مطابقت کند.
علاوه بر این، کمیسیون پیشنهاد میکند که کورنینگ قراردادهای غیررقابتی با «تمرینکنندهها» نیز دارد – شرکتهایی که شیشه خام را به لایههای لایهای تبدیل میکنند که برای محافظت از صفحهنمایش تلفنهای همراه استفاده میشوند.
در اطلاعیه این کمیته آمده است:
کمیسیون نگران است که قراردادهای کورنینگ با تولیدکنندگان OEM و شرکتهای تکمیل کننده ممکن است تولیدکنندگان شیشه رقیب را از بخشهای بزرگی از بازار کنار بگذارند و در نتیجه انتخاب مشتری را کاهش دهند، قیمتها را افزایش دهند و نوآوری را به ضرر مصرفکنندگان در سراسر جهان سرکوب کنند.
اکنون کمیسیون تحقیقات عمیقی را برای کشف اینکه آیا کورنینگ قوانین رقابت اتحادیه اروپا را نقض کرده است، آغاز خواهد کرد. در نامه آمده است: «باز کردن یک تحقیق رسمی نتیجه آن را پیش داوری نمی کند»، به این معنی که تضمین نمی شود که کورنینگ واقعا اشتباه کرده است.
مارگرت وستاگر، معاون اجرایی مسئول سیاست رقابت، اظهار داشت:
شکستن صفحه نمایش تلفن همراه یک تجربه خسته کننده و بسیار پرهزینه است، بنابراین، رقابت قوی در تولید پوشش شیشه ای که برای محافظت از این دستگاه ها استفاده می شود، برای اطمینان از قیمت پایین و شیشه با کیفیت بسیار مهم است. یکی از تولیدکنندگان اصلی این شیشه ویژه، ممکن است تلاش کرده باشد تولیدکنندگان شیشه رقیب را کنار بگذارد، بنابراین مصرف کنندگان را از شیشه های ارزان تر و مقاوم تر در برابر شکست محروم می کند.
منبع