Canalys: اپل برنده بازی سهم بازار در سه ماهه چهارم 2022 شد، سامسونگ کل سال را گرفت


Canalys امروز با گزارش مشترک خود با تمرکز بر تعداد سهام گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم سال گذشته (اکتبر تا دسامبر) و همچنین عملکرد در کل سال منتشر شد. به طور کلی، تصویر برای فروشندگان گوشی بسیار ناگوار است. بازار در سه ماهه چهارم در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2021، 17 درصد کوچک شد. محموله های کل سال 11 درصد کاهش یافت و به کمتر از 1.2 میلیارد رسید.

Canalys: اپل برنده بازی سهم بازار در سه ماهه چهارم 2022 شد، سامسونگ کل سال را گرفت

اپل برنده بازی سهم بازار در سه ماهه چهارم، همانطور که معمولا انجام می دهد، تحت تاثیر عرضه جدیدترین آیفون های خود بود، اما این بار بالاترین سهم بازار خود را ثبت کرد: 25%. سامسونگ با 20 درصد دوم، شیائومی با 11 درصد در رتبه سوم، اوپو با 10 درصد در رتبه چهارم و vivo با 8 درصد از بازار در رتبه پنجم قرار گرفتند، در حالی که رده «دیگران» 26 درصد از فروش را به خود اختصاص دادند.

Canalys: اپل برنده بازی سهم بازار در سه ماهه چهارم 2022 شد، سامسونگ کل سال را گرفت

در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2021، سهم اپل 2 درصد، سامسونگ و اوپو 1 درصد، vivo ثابت ماند و شیائومی 2 درصد کاهش یافت. ظاهراً افت شیائومی “تا حد زیادی به دلیل چالش های موجود در هند” است.

Canalys: اپل برنده بازی سهم بازار در سه ماهه چهارم 2022 شد، سامسونگ کل سال را گرفت

در کل سال، سامسونگ با 22 درصد از بازار، اپل با 19 درصد و شیائومی با 13 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. Oppo و vivo هر دو 9 درصد از سهم بازار را داشتند. در مقایسه با سال 2021، سامسونگ و اپل 2 درصد از سهم خود را به دست آوردند، اوپو 2 درصد از دست داد، در حالی که شیائومی و ویوو 1 درصد کاهش یافتند.

Canalys: اپل برنده بازی سهم بازار در سه ماهه چهارم 2022 شد، سامسونگ کل سال را گرفت

برای سال 2023، پیش بینی Canalys “رشد ثابت تا حاشیه ای” را برای کل بازار پیش بینی می کند. به گفته تحلیلگر Le Xuan Chiew، گفته می شود که فروشندگان با احتیاط به سال نزدیک می شوند و سودآوری را در اولویت قرار می دهند و از سهم بازار محافظت می کنند و هزینه ها را “برای انطباق با واقعیت جدید بازار” کاهش می دهند.

منبع



منبع