Canalys: شیائومی در سه ماهه چهارم در هند مغلوب سامسونگ شد و در سال 2022 همچنان صدرنشین بود.


Canalys با گزارش خود در مورد بازار هند برای سه ماهه چهارم سال گذشته و سال 2022 آماده است. این اولین بار است که شاهد کاهش محموله ها در سه ماهه چهارم نسبت به سه ماهه سوم هستیم. سه ماهه پایانی سال به سال شاهد کاهش خیره کننده 27 درصدی حجم بود و نتیجه کلی سال را به 6 درصد کاهش نسبت به سال 2021 رساند.

برای اولین بار در 20 فصل گذشته، سامسونگ برای اولین بار از سال 2017 به عنوان بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند، جایگاه اول را به خود اختصاص داد و شیائومی را از قدرت کنار زد. با این حال، دومی برای سال کامل 2022 در صدر باقی می ماند.

Canalys: سامسونگ در سه ماهه چهارم رتبه اول را در هند کسب کرد، شیائومی همچنان در سال 2022 در صدر قرار دارد.

حتی اگر محموله‌های سامسونگ در سال 2022 21 درصد کاهش یافت، این شرکت توانست بزرگترین بخش از بازار هند را در سه ماهه چهارم با سهم 21 درصدی به دست آورد – افزایش 2 درصدی نسبت به سال گذشته. vivo بیشترین فروش خود را در میان فروشندگان عمده افزایش داد – محموله ها 13 درصد رشد کردند تا سهم 20 درصدی از بازار و رتبه دوم را به دست آورند.
Canalys: سامسونگ در سه ماهه چهارم رتبه اول را در هند کسب کرد، شیائومی همچنان در سال 2022 در صدر قرار دارد.

شیائومی در سه ماهه چهارم با کاهش چشمگیر 40 درصدی در فروش به رتبه سوم سقوط کرد و به سختی توانست از اوپو که 10 درصد رشد داشت و تنها 100000 دستگاه از دستاورد شیائومی فاصله داشت، جلوتر بماند.

ریلمی در سه ماهه چهارم حتی بدتر از این هم عمل کرد، و تنها یک سوم از آنچه را که در سه ماهه مشابه سال 2021 مدیریت کرد، ارسال کرد و به رتبه پنجم نسبتاً دور سقوط کرد.










فروشنده محموله Q4 2022 (میلیون) سهم بازار سه ماهه چهارم 2022 محموله های سه ماهه چهارم 2021 (میلیون) سهم بازار سه ماهه چهارم 2021 رشد سالانه
سامسونگ 6.7 21% 8.5 19% -21٪
داخل بدن 6.4 20% 5.6 13% 13%
شیائومی 5.5 17% 9.0 20% -40٪
اوپو 5.5 17% 5.0 11% 9%
قلمرو 2.7 8% 7.6 17% -65٪
دیگران 5.7 18% 8.5 19% -32٪
جمع 32.4 100% 44.2 100% -27٪

با نگاهی کلی به سال 2022، شیائومی همچنان با 20 درصد سهم پیشتاز است، اما باز هم بیشترین امتیاز را از دست داد – بیش از یک چهارم محموله های خود را از دست داد.

سامسونگ مانند سال 2021 دوم است، اما این تفاوت از 10 میلیون دستگاه به 1 میلیون دستگاه کاهش یافته است. vivo نیز در رتبه سوم بسیار نزدیک‌تر است و فروش آن سال به سال ثابت می‌ماند.

اوپو تنها شرکتی بود که در بین 5 تای برتر، فروش بیشتری را در سال 2022 نسبت به سال 2021 به ثبت رساند و به آن کمک کرد تا از برند خواهر ریلمی برای رتبه چهارم پیشی بگیرد.










فروشنده 2022 محموله (میلیون) سهم بازار 2022 2021 محموله (میلیون) سهم بازار 2021 رشد سالانه
شیائومی 29.6 20% 40.2 25% -26٪
سامسونگ 28.6 19% 30.1 19% -5٪
داخل بدن 25.4 17% 25.8 16% -2٪
اوپو 22.6 15% 20.9 13% 8%
قلمرو 20.9 14% 24.3 15% -14٪
دیگران 24.5 16% 20.2 13% 22%
جمع 151.6 100% 161.5 100% -6٪

Canalys می‌گوید Oppo و vivo عملکرد مثبت‌تر خود را مدیون عملیات‌های موفق‌تر در طول فصل جشن بدون حادثه در هند هستند. تمرکز آنها بر کانال های آفلاین به آنها کمک کرد تا از اشتراک گذاری سرنوشت دیگران اجتناب کنند زیرا تجارت الکترونیک بیشترین ضربه را خورد.

تحلیلگران استدلال می کنند که سال 2023 به دلیل عمیق تر شدن بحران اقتصادی جهانی، سالی کند خواهد بود، اما در سال 2024، بازار هند به رشد باز خواهد گشت.

منبع



منبع