چاوراسیا اضافه کرد که فروشندگانی که مدیریت کانال موثری داشتند، این ضربه را به راحتی پذیرفتند و شرکت هایی که عملکرد خوبی در بازار آفلاین داشتند، در دوره سه ماهه اول ثبات خود را نشان دادند. سامسونگ یکی از آنهاست، جایی که گلکسی A و گلکسی اس بین ژانویه و مارس عرضه میشوند به کاهش ضربه کمک کردند. اپل همچنین قصد دارد به نبرد آفلاین بپیوندد و در نهایت این شرکت را در نقشه کشور قرار دهد.
Canalys: هند شاهد کاهش بی سابقه 20 درصدی در محموله های سه ماهه اول است
بخش بازار انبوه محبوبترین بخش در هند است، اما انتظار میرود که در سال 2023 با بیشترین چالشها مواجه شود. با افزایش تدریجی درآمد قابل تصرف، کاربران تمایل بیشتری به خرج کردن در میان ردهها دارند، در حالی که کاربران رده متوسط دستگاههای برتر را ترجیح میدهند.
چهار شرکت از پنج شرکت برتر شاهد کاهش محمولهها بودند و تنها Oppo به طور معجزه آسایی 18 درصد رشد کرد که به سازنده کمک کرد تا از vivo و شیائومی پیشی بگیرد و به جایگاه دوم برسد.
شرکت | Q1 2023 محموله (میلیون) |
Q1 2023 سهم بازار |
Q1 2022 محموله (میلیون) |
Q1 2022 سهم بازار |
تغییر سالانه |
سامسونگ | 6.3 | 21% | 7.1 | 19% | -11٪ |
اوپو | 5.5 | 18% | 4.6 | 12% | 18% |
داخل بدن | 5.4 | 18% | 5.7 | 15% | -4٪ |
شیائومی | 5.0 | 16% | 8.0 | 21% | -38٪ |
قلمرو | 2.9 | 9% | 6.0 | 16% | -52٪ |
دیگران | 5.5 | 18% | 6.8 | 18% | -19٪ |
جمع | 30.6 | 100% | 38.2 | 100% | -20% |
Sanyam Chaurasia، تحلیلگر Canalys، فاش کرد که بازار هند در اوایل سال به دلیل تقاضای ضعیف با مشکل مواجه بود. شرکتها استراتژیهای خود را مجدداً تنظیم میکنند تا با تغییر رفتار مصرفکننده سازگار شوند – آنها خردهفروشی، تولید، منابع محلی و تحقیق و توسعه را برای تضمین موقعیت بلندمدت در بازار بهینه میکنند.
Canalys گزارش خود را در مورد بازار هند منتشر کرد و شروع سخت سال را نشان داد. بازار کلی سالانه 20 درصد رکود داشت و تنها 30 میلیون محموله بین تمام سازندگان داشت.